Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Equipat

Av Erika - 18 augusti 2013 10:10

I torsdags kom Fanny hem igen efter första veckan i nya skolan. Så nu har hon kännt och klämt på alla hästarna i stallet :) hon har kännt efter spänningar mm. skönt att ha henne hemma igen. <3

I fredags så åkte jag och min sambo upp till Uppsala för att han skulle tävla i enduro SM i går. Så denna helgen har det inte blivit mycket häst...
Gårdagen resulterade i stället i en extremt utmattad sambo med vätskebrist, så vi fick hembesök av ambulans och 2 jättetrevliga ambulansmän, som kunde ge honom 2 påsar dropp, sen var han människa igen ;) hoppas att han har tagit lärdom av detta nu så han äter och dricker bättre under tävling/träning.

I dag ska vi se om vi kan hitta på något kul. I kväll ska vi ut och käka, sen så åker Viktor vidare till Falun, och jag blir kvar här i Uppsala måndag och tisdag för att gå med Jörgen på Ultuna där han jobbar som Hovslagare. Ska bli riktigt kul! Var länge sen jag var med där nu. Ska försöka hinna med lite smide oxå och prova ut lite bra verktyg.

#equipat #smide #SM #ultuna #ambulans #dropp #hovslagare #vätskebrist

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 10 november 2013 22:46

Under höstlovet var lillasyster Elin uppe på besök och fick rida lite. Hon har blivit så himla duktig sen i somras :) kul att se att hon utvecklas till det positiva ;) följande bilder är på Elin när hon rider Tia 3 år (gult sto) och Tizo 4 år ( skimm...

Av Erika - 14 oktober 2013 14:28


I går var det en väldigt händelserik dag må ja säga :) För det första så var vi ett gäng på 8 st glada ryttare, som red en uteritt i det fina vädret. Kickis lilla arab Ayla 3 år var dock lite för trippig och stutsig så då bytte ja å Kicki hästar....

Av Erika - 13 oktober 2013 19:19


Hej bloggen och alla läsare! Mycket har hänt sen sist jag skrev, och har fått påbackningar från älskade Kicki att jag skriver FÖR DÅLIGT! Och det kan jag ju hålla med om, men har haft så SJUKT mycket att göra och alldeles för lite tid! Men inom h...

Av Erika - 17 september 2013 00:34


Fanny verkar redan ha gjort underverk med Rosa :) hon kändes jätte fin i dag efter att ha fått massage av Fanny i fredags. Hon var väldigt mjuk och fin i ridningen. Tog ett pass på ridbanan i dag medans Fanny tömkörde Tizo. Och Tizo är kanon fin när ...

Av Erika - 15 september 2013 17:26

Nu har precis Viktor åkt tillbaka mot Falun så nu är det ensamt här hemma igen :( tur jag har djuren ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards